1.subregionální
závod 2017
Operátoři: OK2WA, OK2PMR, OK2BMU Použitý deník: N1MM+ Pásmo: 432 MHz Kategorie: multi op, low power QTH: stálé - Ostrava-Poruba JN99CT 250m ASL 60m AGL Zařízení: FT847 + PA 100W out, anténa 21 el. F9FT asi 60m nad terénem Počet spojení: 68, 18813 bodů brutto ODX: IZ3NOC/5 808 km TOP 10: 1. IZ3NOC/5 JN54QF 808 km 2. IZ4JMU JN54WE 789 km 3. I4CIV JN63FX 782 km 4. IK3TPP JN65CP 645 km 5. YU1LA KN04FR 591 km 6. S50L JN75ES 533 km 7. S54T JN75EW 518 km 8. DQ7A JN59RJ 489 km 9. SP1JNY JO73GL 480 km 10. DJ7R JN59UK 471 km Takhle to vypadá na mapě: Nová sezona VKV závodů je tady. Začíná ji 1.subregionální závod. Přípravy na tento závod začaly už několik týdnů předem. Bylo potřeba opravit porouchaný rotátor Yaesu G1000. Zlobila signalizace natočení (pravděpodobně vadný potenciometr snímání polohy). Ivanovi OK2BMU se podařilo získat stejný rotátor a opravu jsme zatím vyřešili výměnou venkovní části. Demontovaná venkovní část teď čeká na opravu v klubu. Potenciometr už máme, teď už je třeba jenom pracovat. Výměnu provedl náš klubovní lezec do výšek vysokých a ještě vyšších a neúnavný montér a konstruktér všech možných mechanických částí Leo Ševčík, kterému patří velký dík. Generálka a prověření funkčnosti proběhla úspěšně během Provozního aktivu, takže nezbývalo než vyjet ve velkém závodě. No doopravdy byl jen o trošičku větší než vloni. Letos jsme horko těžko uklohnili 68 QSO a necelých 17 tis.bodů, což je lepší než vloni (56 QSO a 8 tis.bodů), ale oboje těžce zaostává za předloňskem (99 QSO a 25 tis.bodů), kdy asi podmínky byly trochu lepší. Podmínky v 1.subregionálu stojí vždy za starou belu. Proč píšu toto srovnání? Protože jediný soupeř se kterým se můžeme měřit jsme my sami. Srovnání s ostatními těžce pokulhává a dát se na dráhu superstanice s multibeamingem a mnoha, mnoha kilowaty opravdu nechceme. Ve stálém QTH by to ani nešlo a na výjezdy nejsme moc zařízení. Na závod jsme se domluvili původně čtyři (OK2HZ, OK2WA, OK2PMR a OK2BMU). Jarda OK2HZ to bohužel musel ze zdravotních důvodů "odpískat", tak jsme to odjeli ve třech. Rozdělili jsme si časové úseky a podle toho pak jeli. Žádné mimořádné stanice jsme nedělali. Podmínky byly někdy tak obtížné, že se spojení třeba do OK1 natáhlo na řadu minut. Asi vinou nejsou jenom podmínky, ale i trochu neochota stanic se přesměrovat. Mnoho těchto spojení na hranici šumu jsme končili signály přes S9 po náležitém dosměrování. Nejdelší spojení jsou od nás jako vždy do Itálie. Tentokrát se podařili 4 kousky, z toho jeden přes 800 km. Srb jenom jeden, stejně jako Ukrajina. Ostatní spojení klasika. Na západ to chodilo o poznání hůř než na jih. Výhodou bylo prakticky nulové rušení. Ani poměrně silné stanice nepůsobily tentokrát žádné větší problémy. Jestli se nám bude chtít, vyjedeme i v 2.subregionálu. Jako vždy na 70cm se 100 watty. Výsledek je průběžně jako vždy na Moravanech.
|
||||